Acadal Sprints - 360° gæsteservice

 

Dansk Turismefremme tilbyder dig ny viden og effektive værktøjer til turismeudvikling på strategisk og operationalt niveau i samarbejde med Acadal. Hvad enten du er en turismevirksomhed eller en destination, så har Acadals eskperter en masse faglig viden at byde på! Inden for deres egne respektive felter, tilbyder eksperterne online læringsforløb, som bliver kaldt for Sprints.

De forskellige sprints består af videoer, lydbøger, opgaver, dokumenter og Q&A sessions. Alle Sprints afvikles på 60 dage og kan købes nedenfor.

Er du medlem af Dansk Turismefrremme? Så får du 25% rabat på dit køb, hvis du køber via denne side!

360˚Gæsteservice - et on-demand læringsforløb

Dansk Turismefremme har sammen med Acadal udviklet et on-demand læringsforløb, der skal højne gæsteservicen i hele Danmark. Vi kalder det 360˚Gæsteservice, og forløbet er gratis for medlemmer af Det Grønne I.

Gæsteservice skal i dag være digital men også fortsat et nærværende møde mellem mennesker. 360˚Gæsteservice har derfor til formål at give viden, værktøjer og inspiration til at udvikle og løfte kvaliteten af den gæsteservice, som turisten møder fysisk, digitalt og på destinationen. Det er samtidigt et godt redskab til at bygge bro og fælles forståelse mellem afdelinger, medarbejdere og deres arbejdsgange. Tid til intern dialog i processen er derfor vigtigt for det bedste udbytte.

Læringsforløbet er gratis for alle autoriserede bureauer og decentrale turistinformationer og er målrettet alle medarbejdere i organisationen, da den strategiske forståelse i kombination med indsigt i den praktiske udførelse skal understøtte hinanden for, at organisationen – og hele Danmark – kan lykkedes med opgaven.

360˚Gæsteservice er skabt i samarbejde med en række eksperter inden for fem hovedtemaer, der har indflydelse på gæstens serviceoplevelse:

  • Mike Hohnen fortæller om serviceværdikæden som strategisk værktøj,
  • Merete Smit går i dybden med godt værtsskab,
  • Rie Frilund Skaarup giver tips og tricks til, hvordan man kan bruge frivillige i turismen,
  • Lars Granat sætter fokus på den digitale gæsteservice,
  • og Dorte Kiilerich vil samle op på destinationens overordnede rolle i arbejdet med at skabe en sammenhængende og tjenende destination.

Forløbet varer 60 dage, og du kan gå fra og til i løbet af perioden, som det passer dig i en hverdag med mange afbrydelser. Det kan forventes at tage ca. 5-6 timer pr. medarbejder at gennemføre forløbet. Acadal udbyder den digitale platform, hvor læringsforløbet foregår på, til PC, iPad eller smartphone. Kursisten vil foruden blive understøttet af et online læringsforum og en workbook til noter og sparring.

Det første forløb går i gang 1. november. Tilmelding foregår via e-mail til sekretariatet: info@danskturismefremme.dk (oplys navn og e-mail på alle deltagere).